Show simple item record

Literature review of empirical researches: the practice of gamification through the online moodle platfom in three educational levels

dc.contributor.advisorΚώστας, Απόστολοςel_GR
dc.contributor.authorΓαργουλάκη, Αρχοντούλαel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2021-03-09T10:46:48Z
dc.date.available2021-03-09T10:46:48Z
dc.date.issued2020-09-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/21649
dc.description.abstractΜε την παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται να αναλυθεί με την ερευνητική μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης αν η πρακτική της παιχνιδοποίησης έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει κίνητρο ώστε οι μαθητές να έχουν ενεργή συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία. Επιπρόσθετο θέμα για διερεύνηση αποτελεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα Moodle και κατά πόσο η αξιοποίηση της παρέχει κίνητρο συμμετοχής στους εμπλεκόμενους της. Η θετική επίδραση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών δημιούργησε το έναυσμα ώστε να αξιοποιηθούν διάφορες τεχνικές αλλά και στοιχεία που σχετίζονται με το σχεδιασμό τους έχοντας ως στόχο την ενίσχυση των κινήτρων και του ενδιαφέροντος των ανθρώπων. Η πρακτική αυτή είναι γνωστή με τον όρο παιχνιδοποίηση/ gamification. Εξίσου απαραίτητα είναι και τα συστήματα διαχείρισης μάθησης, τα οποία αποτελούν την κύρια τεχνολογική υποδομή για τα περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η μία από τις πιο δημοφιλής πλατφόρμες είναι το Moodle, το οποίο μάλιστα προσφέρει τέτοιες δυνατότητες που το καθιστούν μια δελεαστική επιλογή για την πραγμάτωση της παιχνιδοποίησης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στόχος της εργασίας είναι η ενδελεχής ανασκόπηση σε έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί ως τώρα προκειμένου να αναδείξουν αν οι μαθητές και στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες εμπλέκονται ενεργά στο μαθησιακό έργο σε ένα περιβάλλον με πρακτικές μηχανικών παιχνιδιών μέσω του συστήματος διαχείρισης Moodle. Στην έρευνα αυτή επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση και συγκεκριμένα αυτή της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Από το δείγμα των ερευνών που συλλέχθηκε, επαληθεύτηκε πως τα αποτελέσματα που αφορούν την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευόμενων στη μάθηση ήταν σχετικά υψηλότερα στους μαθητές που έγινε χρήση της παιχνιδοποίησης καθώς και των ψηφιακών εργαλείων γενικότερα. Έγινε φανερή η βελτίωση τους στα κίνητρα και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους. Η σημαντικότητα της παρούσας διπλωματικής εργασίας έγκειται στο γεγονός ότι παρουσιάζει συμπεράσματα που αποδεικνύουν την ενίσχυση της αποδοτικότητας των διδασκόμενων καθώς και τη διευκόλυνση ταυτόχρονα των διδασκόντων στο μαθησιακό τους έργο. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως οι έρευνες που αφορούν τη χρήση της πρακτικής της παιχνιδοποίησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle βρίσκονται σε σημαντικά πρώιμο στάδιο, κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και θεωρείται εξαιρετικά αναγκαία η διερεύνηση αυτού του αντικειμένου σε μελλοντικές μελέτες.el_GR
dc.format.extent118 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsDefault License
dc.subjectπαιχνιδοποίησηel_GR
dc.subjectηλεκτρονική πλατφόρμαel_GR
dc.subjectενίσχυση κινήτρωνel_GR
dc.subjectgamingen_US
dc.subjectonline moodle platformen_US
dc.subjectmotivation boosten_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectδευτεροβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectτριτοβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.subjecttertiary educationen_US
dc.subject.lcshEducation--Research--Methodologyen_US
dc.subject.lcshBibliographyen_US
dc.subject.lcshEducation--Researchen_US
dc.subject.lcshMoodleen_US
dc.subject.lcshEducational technologyen_US
dc.titleΒιβλιογραφική ανασκόπηση εμπειρικών ερευνών: η πρακτική της παιχνιδοποίησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσηςel_GR
dc.titleLiterature review of empirical researches: the practice of gamification through the online moodle platfom in three educational levelsen_US
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΣοφός, Αλιβίζοςel_GR
heal.committeeMemberNameΦωκίδης, Εμμανουήλel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΕπιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιώνel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record