Διερεύνηση απόψεων ενήλικων εκπαιδευομένων σχετικά με τη Διά Βίου Μάθηση και την εφαρμογή συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας του νομού Ευβοίας
Research on adult learner's views regarding Lifelong Learning and the implementation of participatory educational techniques in the Second Chance Schools of the prefecture of Evia
dc.contributor.advisor | Γουβιάς, Διονύσης | el_GR |
dc.contributor.author | Διγαλέτου, Δήμητρα | el_GR |
dc.coverage.spatial | Ρόδος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-04-16T12:33:58Z | |
dc.date.available | 2018-04-16T12:33:58Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/18301 | |
dc.description.abstract | Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) αποτελούν ένα ευέλικτο και καινοτόμο πρόγραμμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που επιδιώκει την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων για όσους/ες έχουν εγκαταλείψει πρόωρα το εκπαιδευτικό σύστημα. Το θέμα της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευομένων Σ.Δ.Ε. σχετικά με τη Διά Βίου Μάθηση και την εφαρμογή των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών. Πάνω σε αυτό πλαίσιο, εξετάζονται τα κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής σε ένα πρόγραμμα Σ.Δ.Ε. καθώς και τα οφέλη από τη χρήση των διαφόρων εκπαιδευτικών τεχνικών, που συμβάλλουν σε αυτή τη συμμετοχή και την καθιστούν επιτυχημένη. Η ερευνητική προσέγγιση που ακολουθήθηκε ήταν η ποσοτική με τη χρήση ερωτηματολογίων διά ζώσης σε εκπαιδευόμενους/ες των Σ.Δ.Ε. του νομού Ευβοίας. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι/ες των Σ.Δ.Ε. πιστεύουν στην αξία της διά βίου εκπαίδευσης και τα πολλαπλά οφέλη της ως προς τη βελτίωσή τους σε επαγγελματικό, οικονομικό, προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο, ενισχύουν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Από την άλλη, οι επαγγελματικές και οικογενειακές τους υποχρεώσεις καθώς και η μεγάλη χιλιομετρική απόσταση των σχολείων από τον τόπο κατοικίας τους, γεγονός που απαιτεί ιδιωτικό μεταφορικό μέσο, δυσχεραίνουν την παρακολούθηση στα μαθήματα. Η χρήση των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών συμβάλλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην ενεργό συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, στην αύξηση του ενδιαφέροντος και στην αποτελεσματική μάθηση, ενώ επηρεάζεται κυρίως, από την έλλειψη εξοικείωσης και επιμόρφωσης του εκπαιδευτή/τριας σε αυτές και επίσης, από την απροθυμία των εκπαιδευομένων για συνεργασία. | el_GR |
dc.description.abstract | Second Chance Schools (S.C.S.) are a flexible and innovative program of Adult Education, which pursue the reduction of social inequalities for those who have not completed compulsory secondary education. The subject of this thesis is the research on S.C.S. learner’s views regarding Lifelong Learning and the implementation of participatory educational techniques. In this frame, incentives and obstacles to participation on S.C.S. program are examined, as well as the benefits of the use of different educational techniques, which contribute to this participation and its success. The conducted approach of the research was quantitive with the use of questionnaires in person regarding the trainees of S.C.S. of the prefecture of Evia. The results of the survey showed that the trainees of S.C.S. believe in the value of lifelong education and its multiple benefits on the amelioration on professional, financial, personal and social level, strengthen their participation in the program. Therefore, the professional and family obligations as well as the long distance of the schools from their residence, which demands private transportation, make courses participation difficult. The participatory educational techniques use contributes to high degree in active courses participation, increase of interest and effective learning. On the other hand, it is influenced mostly by the trainer’s lack of familiarity and training on this subject as well as the unwillingness of the trainees to collaborate. | en_US |
dc.format.extent | 167 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.rights | Default License | |
dc.subject | Διά Βίου Μάθηση | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση Ενηλίκων | el_GR |
dc.subject | Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας | el_GR |
dc.subject | Lifelong Learning | en_US |
dc.subject | Adult Education | en_US |
dc.subject | Second Chance Schools | en_US |
dc.subject | Κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής | el_GR |
dc.subject | Συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές | el_GR |
dc.subject | Incentives and obstacles to participation | en_US |
dc.subject | Participatory educational techniques | en_US |
dc.subject.lcsh | Adult education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99002124) | en_US |
dc.subject.lcsh | Continuing education--Audio-visual aids (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh97000114) | en_US |
dc.subject.lcsh | Education--Greece (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041032) | en_US |
dc.title | Διερεύνηση απόψεων ενήλικων εκπαιδευομένων σχετικά με τη Διά Βίου Μάθηση και την εφαρμογή συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας του νομού Ευβοίας | el_GR |
dc.title | Research on adult learner's views regarding Lifelong Learning and the implementation of participatory educational techniques in the Second Chance Schools of the prefecture of Evia | en_US |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση | el_GR |
heal.type | masterThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Βιτσιλάκη, Χρυσή | el_GR |
heal.committeeMemberName | Ανδρεαδάκης, Νικόλαος | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | |
dc.contributor.department | Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης | el_GR |