Διερεύνηση απόψεων ενήλικων εκπαιδευομένων σχετικά με τη Διά Βίου Μάθηση και την εφαρμογή συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας του νομού Ευβοίας
Research on adult learner's views regarding Lifelong Learning and the implementation of participatory educational techniques in the Second Chance Schools of the prefecture of Evia
Abstract
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) αποτελούν ένα ευέλικτο και καινοτόμο πρόγραμμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που επιδιώκει την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων για όσους/ες έχουν εγκαταλείψει πρόωρα το εκπαιδευτικό σύστημα. Το θέμα της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευομένων Σ.Δ.Ε. σχετικά με τη Διά Βίου Μάθηση και την εφαρμογή των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών. Πάνω σε αυτό πλαίσιο, εξετάζονται τα κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής σε ένα πρόγραμμα Σ...Second Chance Schools (S.C.S.) are a flexible and innovative program of Adult Education, which pursue the reduction of social inequalities for those who have not completed compulsory secondary education. The subject of this thesis is the research on S.C.S. learner’s views regarding Lifelong Learning and the implementation of participatory educational techniques. In this frame, incentives and obstacles to participation on S.C.S. program are examined, as well as the benefits of the use of differe...