Hellanicus Institutional Repository Logo
    • Ελληνικά (Ελλάδα)
    • English (United States)
  • English (United States) 
    • Ελληνικά (Ελλάδα)
    • English (United States)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Γκρίζα Βιβλιογραφία
  • Μεταπτυχιακές διατριβές
  • Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
  • Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Γκρίζα Βιβλιογραφία
  • Μεταπτυχιακές διατριβές
  • Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
  • Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Διερεύνηση απόψεων ενήλικων εκπαιδευομένων σχετικά με τη Διά Βίου Μάθηση και την εφαρμογή συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας του νομού Ευβοίας

Research on adult learner's views regarding Lifelong Learning and the implementation of participatory educational techniques in the Second Chance Schools of the prefecture of Evia

Thumbnail
View/Open
Μεταπτυχιακή εργασία (2.430Mb)
Publish Date
2018
Submit Date
2018-04-16
Author
Διγαλέτου, Δήμητρα
Metadata
Show full item record
Abstract
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) αποτελούν ένα ευέλικτο και καινοτόμο πρόγραμμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που επιδιώκει την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων για όσους/ες έχουν εγκαταλείψει πρόωρα το εκπαιδευτικό σύστημα. Το θέμα της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευομένων Σ.Δ.Ε. σχετικά με τη Διά Βίου Μάθηση και την εφαρμογή των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών. Πάνω σε αυτό πλαίσιο, εξετάζονται τα κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής σε ένα πρόγραμμα Σ...Second Chance Schools (S.C.S.) are a flexible and innovative program of Adult Education, which pursue the reduction of social inequalities for those who have not completed compulsory secondary education. The subject of this thesis is the research on S.C.S. learner’s views regarding Lifelong Learning and the implementation of participatory educational techniques. In this frame, incentives and obstacles to participation on S.C.S. program are examined, as well as the benefits of the use of differe...
URI
http://hdl.handle.net/11610/18301
Spatial Coverage
Ρόδος
Collections
  • Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης [225]

ΕΣΠΑ η δικτυακή πύλη της ευρωπαϊκής ένωσης ψηφιακή ελλάδα ΕΣΠΑ 2007-2013
DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAdvisorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAdvisors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Πρόσθετα
tosTerms of use

ΕΣΠΑ η δικτυακή πύλη της ευρωπαϊκής ένωσης ψηφιακή ελλάδα ΕΣΠΑ 2007-2013
DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV