Show simple item record

An Analysis of data activities in primary school science instructional materials

dc.contributor.advisorΣκουμιός, Μιχαήλel_GR
dc.contributor.authorΧριστοδούλου, Χριστόδουλοςel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2018-03-12T12:36:21Z
dc.date.available2018-03-12T12:36:21Z
dc.date.issued2017-09-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/18120
dc.description.abstractΠαρόλο που τα σχολικά εγχειρίδια έχουν αναλυθεί σε βάθος και έχουν μελετηθεί ως προς πολλές παραμέτρους και διαστάσεις, εντούτοις είναι περιορισμένες οι έρευνες που αναλύουν εκπαιδευτικό υλικό ψηφιακό και έντυπο και αφορούν σε δραστηριότητες που εμπλέκουν δεδομένα για επεξεργασία. Επιπλέον, είναι περιορισμένη η έρευνα που επιδιώκει την ανάλυση μαθησιακών αντικειμένων. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην ανάλυση δραστηριοτήτων που εμπλέκουν δεδομένα των μαθησιακών αντικειμένων του «Φωτόδεντρου» και δραστηριοτήτων του τετραδίου εργασιών «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» των Φυσικών Επιστημών της Ε΄ τάξης δημοτικού σχολείου. Συγκεκριμένα, τα δύο εκπαιδευτικά υλικά αναλύονται ως προς την παροχή ευκαιριών στους μαθητές να επεξεργαστούν δραστηριότητες που εμπλέκουν δεδομένα και ως προς το βαθμό που ζητείται από τους μαθητές να καταγράφουν δεδομένα, να αναλύουν δεδομένα, να ερμηνεύουν δεδομένα και να πραγματοποιούν προβλέψεις από τα δεδομένα. Επίσης, επιχειρείται η συγκριτική ανάλυση των δύο αυτών εκπαιδευτικών υλικών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 180 μαθησιακά αντικείμενα του «Φωτόδεντρου» και 295 δραστηριότητες από το τετράδιο εργασιών των Φυσικών Επιστημών της Ε΄ τάξης δημοτικού σχολείου. Η ανάλυση του εκπαιδευτικού υλικού πραγματοποιήθηκε με ένα πλαίσιο ανάλυσης που αποτελείται από πέντε άξονες. Ο πρώτος άξονας αφορά στην παροχή ευκαιριών στους μαθητές για επεξεργασία δραστηριοτήτων που εμπλέκουν δεδομένα, ο δεύτερο άξονας αφορά στην καταγραφή δεδομένων από τους μαθητές, ο τρίτος άξονας αφορά στην ανάλυση δεδομένων, ο τέταρτος άξονας αφορά στην ερμηνεία δεδομένων και ο πέμπτος άξονας ανάλυσης αφορά στις προβλέψεις που πραγματοποιούνται μέσα από τα δεδομένα. Από την ανάλυση των δραστηριοτήτων προέκυψε ότι οι περισσότερες από αυτές δεν παρέχουν ευκαιρίες στους μαθητές να επεξεργαστούν δεδομένα. Ωστόσο, οι δραστηριότητες του «Φωτόδεντρου» που περιλάμβαναν δεδομένα ήταν σημαντικά περισσότερες από τις αντίστοιχες δραστηριότητες του τετραδίου εργασιών. Επίσης, προέκυψε ότι ήταν ιδιαίτερα περιορισμένες οι δραστηριότητες τόσο του «Φωτόδεντρου» όσο και του τετραδίου εργασιών που ζητούσαν από τους μαθητές να καταγράψουν, να αναλύσουν, να ερμηνεύσουν δεδομένα και να πραγματοποιήσουν προβλέψεις με βάση τα δεδομένα.el_GR
dc.description.abstractAlthough the science school textbooks have been subject to systematic analysis and studied in many dimensions, there is little research that analyzes digital and printed educational material and includes activities which involves reasoning with data. Moreover, there is little research that seeks to analyze learning objects. This research aims to analyze activities which are involving data at the learning objects from the “Photodentro” and the activities of the workbook of Grade E at Primary School. Specifically, the two educational materials are analyzed to provide students opportunities’ to process activities that involve data and the extent to which students are asked to record data, analyze data, interpret data, and make predictions from the data. Also, a comparative analysis of these two educational materials is attempted. The sample of the survey consisted of 180 learning objects of "Photodentro" and 295 activities from the workbook of Grade E at Primary School. The analysis of the educational material held by an analytical framework of consists of five axes. The first axis concerns the provision of opportunities gave to students to process activities involving data, the second axis relates to the recording of data by pupils, the third pillar relates to data analysis, the fourth pillar concerns the interpretation of data, and the fifth pillar relates to the predictions based to data. The analysis of the activities revealed that most of them do not provide opportunities for the students to process data. However, the activities of the "Photodentro" which were containing data were significantly more than the activities of the workbook. It also appeared that the activities of both “Photodentro” and workbook were very limited in asking students to record, analyze, interpret data and make predictions based on the data.en_US
dc.format.extent94 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsDefault License
dc.subjectΕμπλοκή δεδομένωνel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικό υλικόel_GR
dc.subjectΑνάλυση δεδομένωνel_GR
dc.subjectReasoning with dataen_US
dc.subjectInstructional materialsen_US
dc.subjectData analysisen_US
dc.subject.lcshTechnological innovations (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2001009095)en_US
dc.subject.lcshEducational technology (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041150)en_US
dc.subject.lcshPhysics--Study and teaching (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85101667)en_US
dc.titleΑνάλυση των δραστηριοτήτων που εμπλέκουν δεδομένα σε εκπαιδευτικό υλικό φυσικών επιστημών του δημοτικού σχολείουel_GR
dc.titleAn Analysis of data activities in primary school science instructional materialsel_GR
dcterms.accessRightsembargoel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΣοφός, Αλιβίζοςel_GR
heal.committeeMemberNameΛυπουρλή, Ελένηel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrue
dc.contributor.departmentΕπιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιώνel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record