Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηγεωργίου, Ιωάννηςel_GR
dc.contributor.authorΔΙΑΚΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ - ΧΡΥΣΑΝΘΟΣel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2015-11-19T10:49:24Z
dc.date.available2015-11-19T10:49:24Z
dc.date.issued2011el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/14429
dc.description.abstractΠερίληψηΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Στόχος της εργασίας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών και διάφοροι παράμετροι που σχετίζονται με τη λειτουργία Συλλόγου Διδασκόντων, ένα από τα όργανα. διοίκησης της σχολικής μονάδας. Η εργασία αυτή στοχεύει στο να φέρει στην επιφάνεια τον τρόπο λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων. Η παρούσα έρευνα διακρίνεται σε δύο επιμέρους φάσεις, την βιβλιογραφική και την εμπειρική. Το πρώτο μέρος είναι θεωρητικό και το δεύτερο ερευνητικό. Στο πρώτο μέρος, το θεωρητικό, γίνεται αναφορά στη σπουδαιότητα της αποτελεσματικής εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας. Αναφερόμαστε στη διοίκηση και την ηγεσία γενικά αλλά και ειδικά στο εκπαιδευτικό σύστημα, στη σχέση μεταξύ των δύο, στις τάσεις της διοίκησης στην εκπαίδευση καθώς και στα μοντέλα ηγεσίας και διοίκησης. Επίσης αναφερόμαστε στο Σύλλογο Διδασκόντων, ως όργανο διοίκησης της σχολικής μονάδας. Προσπαθούμε να δείξουμε στο τρίτο υποκεφάλαιο τη σπουδαιότητα του οργάνου αυτού και να δείξουμε πως με κατάλληλες συμπεριφορές μπορεί να αποτελέσει μια μορφή συνεργατικής και συμμετοχικής ηγεσίας. Στόχος μας να αναδείξουμε τη διαφορά μεταξύ της ομάδας, που πρέπει να είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, και του αθροίσματος των μελών. Σε κάθε περίπτωση ο Σύλλογος διδασκόντων αποτελεί ένα άθροισμα ατόμων, το ζητούμενο όμως είναι να λειτουργεί ως μια ομάδα. Στο δεύτερο μέρος γίνεται αναφορά στην εμπειρική μας έρευνα. Βασικός στόχος μας να αναδείξουμε τις στάσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με άξονες – διαστάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων. Αναλυτικότερα αναφερόμαστε: α) στους σκοπούς και τους στόχους της ομάδας για να διαπιστώσουμε αν τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων έχουν κατανοήσει τους σκοπούς και τους στόχους του συλλογικού αυτού οργάνου και έχουν συμφωνήσει σ’ αυτούς β) Σχετικά με τους πόρους, που έχει στη διάθεσή του ο Σύλλογος και αν αυτοί χρησιμοποιούνται σε ικανοποιητικό βαθμό απ’ όλους γ) Αναφορικά με το αν τα μέλη της ομάδας έχουν ισόρροπη συμμετοχή και ξεκάθαρους ρόλους στις διάφορες δράσεις της σχολικής μονάδας δ) Στη διοίκηση της σχολικής μονάδας και αν αυτή ασκείται από ένα και μόνο πρόσωπο ή είναι συμμετοχική ε) Στον έλεγχο, αν δηλαδή ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει καλά θεμελιωμένους κανόνες ελέγχου των ζητημάτων και προβλημάτων που προκύπτουν. στ) Στις διαπροσωπικές σχέσεις και αν υπάρχουν διαπροσωπικές συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο ζ) Στον τρόπο λήψης αποφάσεων και αν η ομάδα διαθέτει καλά θεμελιωμένες κανόνες και διαδικασίες για την αποτελεσματική λήψη αποφάσεων η) Στη δημιουργικότητα της ομάδας, αν ο Σύλλογος παίρνει δημιουργικές πρωτοβουλίες και αν πειραματίζεται στα πλαίσια της παιδαγωγικής ελευθερίας και Θ) Στην αξιολόγηση της λειτουργίας της ομάδας, αν υπάρχουν δηλαδή αποτελεσματικές διαδικασίες αξιολόγησης της λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων και ανατροφοδότησης των σχολικών δράσεων.Λέξεις κλειδιά: διοίκηση, διευθυντής, ηγεσία,, σύλλογος διδασκόντωνel_GR
dc.description.abstractSummaryThis thesis was performed in the context of the Postgraduate Studies Program of the Department of Humanities in Pre-school Education and Educational Design of the University of the Aegean. The objective of this thesis is to examine the teacher’s views and the various parameters associated with the operation of the Teacher’s Association, one of the administration bodies of the school unit. This project aims to present the operation mode of the teacher’s association. This research is divided in two individual stages, the bibliographic and the empirical. The first part is theoretical while the second is based on research. In the first part, the theoretical, the importance of effective educational administration and leadership is pointed out. We refer to administration and leadership in general as well as more specifically in the educational system, the relation between them, the trends of administration in education as well as to leadership and management models. We also refer to the Teachers’ Association, as an administration body of the school unit. In the third subchapter we try to present the importance of this body and to indicate the way that through the appropriate behaviors a cooperative and participatory leadership can be achieved. Our objective is to distinguish the difference between a group, that the Teachers’ Association must be and the sum of the members. In any case the Teachers’ Association is a sum of people; however the object is to operate as one group.In the second part we focus to our empirical research. Our basic objective is to present the teachers’ attitudes in reference with axis – dimensions of the Teachers’ Association. In detail we refer to the following: a) the aims and objectives of the group in order to determine whether the members of the Teachers’ association have understood the aims and objectives of this corporate body and have agreed to them. b) Regarding the resources that the Association has and if those are used in a satisfactory level from all the members. c) Whether the group’s members have equal participation and clear roles in the various actions of the school unit. d) To the administration of the school unit and if it is performed by one and only person or by many. e) To the control, that is if the Teachers Association has well established control rules for issues and problems that might arise. f) To the interpersonal relations and if any interpersonal conflicts exist in the working environment. g) To the decision making process and if the group has well established rules and procedures for the effective decision making. h) To the group’s creativity, and if the Association takes creative initiatives and if it is experimented in the context of the educational freedom and i) To the evaluation of the group’s operation, that is to examine if efficient evaluation procedures for the operation of the teachers’ association and the feedback of the school actions exist.Keywords: management, director, leadership, teachers associationel_GR
dc.language.isoelel_GR
dc.subjectΔιοίκησηel_GR
dc.subjectΔιευθυντήςel_GR
dc.subjectΗγεσίαel_GR
dc.subjectΣύλλογος διδασκόντωνel_GR
dc.subjectΑDMINISTRASIONel_GR
dc.subjectManagerel_GR
dc.subjectLeadershipel_GR
dc.subjectTeacher's associationel_GR
dc.titleΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.committeeMemberNameΦώκιαλη, Περσεφόνηel_GR
heal.committeeMemberNameΚόνσολας, Εμμανουήλel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων.el_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilityfalseel_GR
heal.committeeMemberName.moreinfoΦώκιαλη, Περσεφόνη - persa@rhodes.aegean.grel_GR
heal.committeeMemberName.moreinfoΚόνσολας, Εμμανουήλ - konsolas@rhodes.aegean.grel_GR


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record